Min inre Grinch


Jag tänkte först avstå från Erica's utmaning för vill inte riskera att trampa någon på tårna men alla har ju rätt till sin åsikt så några få punkter kan väl inte skada i alla fall?

1. Jag avskyr färgglada julgranar.
Okej, avskyr är kanske att ta i men jag tycker att det är ganska smaklöst att ha 5+ olika färger på kulorna, det ser så plottrigt och stökigt ut. Och sedan massa färgglatt glitter på det. Nej, tack. Jag gillar heller inte multifärgade ljusslingor något vidare. "Disneygran" - Yeah, right...

2. Jag avstår från saffran.
Lussebullar är ganska gott men absolut ingen favorit. Med undantag för saffransscones avstår jag från saffran i både bullar, godis och mat.

3. Grön gran ska det vara.
För mig är en julgran i vitt, svart, rosa, blått, lila, eller vilka färger det nu finns, helt otänkbart. Grön ska den vara, sedan spelar det ingen större roll om den är äkta eller inte.

4. Jag stör mig på allt julkalenderklagande.
Jag vill verkligen inte veta hur mycket ni hatar alla julkalendrar från 2000-talet. Jag tycker inte heller om alla men det måste inte talas om år efter år och sänka glädjen för de som faktiskt gillar dem. Tack.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer