Hjärtan till granen


Höstens första julpyssel.
Jag har hunnit med en del julpyssel under hösten. Det är mest småsaker som julkort, smällkarameller, girlanger och flätade hjärtan. Mitt första pyssel blev ett flätat hjärta och jag utmanade mig själv att testa ett nytt mönster. Det var riktigt pilligt och jag hade till och med i sönder ena halvan. Hjärtat var först tänkt att ha ett papper med noter på ena sidan men det pappret var för klent och klarade inte av de tajta hålen. Så det fick bli rött istället. Nu längtar jag efter att få pynta julgranen!

Jag har även gjort en matchande girlang med små hjärtan på en tunn tråd som också ska få hänga i granen är det tänkt, om den passar in.

Här tittar du mönstret till mitt flätade hjärta, + många fler.

Brukar du ha eget pynt i granen?

Skicka en kommentar

9 Kommentarer

  1. Jag gör aldrig eget pynt till granen. Är så dålig så skulle inte bli fint. Jag har mina vanliga favoritkulor som jag kör på :)

    SvaraRadera
  2. Fint pyssel! Tyvärr har jag inte tålamodet till att pyssla, blir alldeles för irriterad på mig själv när det inte går som jag vill ;) Men det kanske är värt att ta tag i att försöka göra någonting i år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Ja, försök. Men du ska bara pyssla om du själv finner det roligt ;)

      Radera
  3. Vad fint! Den utmaningen klarade du galant.

    SvaraRadera
  4. Vi har alltid bara julkulor i granen men eget pynt på alla andra platser hemma :)

    SvaraRadera