Så firar jag julen i år


Julplaner 2014
Trots att denna julen inte blir den första i egen lägenhet som jag hoppades på så blir den ganska speciell i alla fall. Delvis för att det är den sista julen i barndomshemmet men också för att jag tillsammans med min syster har fått styra upp det mesta inför årets julfirande. I stort sett all julmat och godis (vi har bakat lite också, men det gör vi alltid själva) har vi handlat in på helt egen hand för första gången då pappa har jobbat i Södertälje och inte varit hemma så mycket. Han har bara skickat över pengarna, ho-ho. Det har varit både jobbigt och roligt. Jobbigt att få med sig allt på cykeln men roligt att få styra och ställa och planera alldeles själv.

Vi ska även tillaga maten då pappa kommer hem först till middagstid den 23:e då vi ska ha ett julfirande här hemma med massa gott att äta, bingo lotto och julklappsutdelning. Även i år kommer syrran åka iväg på julaftonsförmiddagen så vi firar kvällen innan.

På julaftonsmorgon vankas det frukost och klappar hemma hos mamma med alla syskonen. Efter det delar vi på oss och jag går hem och julmyser med pappa som vanligt, för ingen i min familj ska behöva sitta ensam på julafton!

Hur planerar du att fira jul i år?

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Kan tänka mig att det är ganska mysigt med all planering du och din syster gjort ändå :) Och det ska bli så kul att få se din lägenhet nästa jul, hoppas jag (:

    Vår jul kommer bli som den varit alla andra mina år, nämligen julfirande hos mormor och morfar :) Sen ska vi ha lite julfirande idag och på juldagen också.

    SvaraRadera
  2. Den 23 åker jag till min storebror för lilljul, och den 24 kommer min syster med familj på julfrukost och på kvällen kommer ett par vänner till familjen :)

    SvaraRadera