Nya ljus från Yankee Candle


I helgen beställde jag två juldoftande produkter från Yankee Candle hos Lyko.se som jag idag fick hämta på Posten. Två dofter som är helt nya för mig men som jag redan efter första mötet är helt förälskad i. Båda två doftar helt underbart gott, mysigt och juligt. Dessa vill jag starkt rekommendera. Doften från Christmas Memories satte sig på mina händer, och du kan nog gissa vart jag har dem händerna nu :)


Christmas Memories beskrivs såhär: Från kökets hjärta - återupplev oförglömliga helgminnen och de välkända recepten med kryddor och sötsaker.
Red Apple Wreath beskrivs såhär: En juldoft med blandning av färska äpplen, kanel,valnöt och lönn.

Har du någon erfarenhet av dessa ljus? Eller föredrar du någon annan Yankee Candle-doft?

Skicka en kommentar

6 Kommentarer

  1. Härligt! Jag gillar kryddiga dofter, har ett stort ljus från Yankee Candle med doften Vanilla Chai. Det är helt fantastiskt, och passar jättebra till hösten också. Skulle dock vilja investera i ett par mer utstuderat juliga dofter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vanilla Chai har jag läst om, låter underbar! Ljusen ovan kan jag som sagt rekommendera, speciellt Christmas Memories. Doftar riktigt juligt och mysigt och för tankarna till julköket :)

      Radera
  2. Jag älskar alla YCs juldofter, speciellt de som luktar gran typ Mountain Pine:) Men även Sparkling Cinnamon eller Spiced Orange är underbara dofter! Riktig jul-lyx!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sparkling Cinnamon kan jag tänka mig är mysigt, kanel är en härlig doft under julen. Spiced Orange har jag ett ljus, fast votiv, men tycker den kan bli lite för mycket med citrusdoften.

      Radera
  3. Min favorit är ju Christmas Eve, tycker den luktar helt fantastiskt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Christmas Eve har jag också fast vaxkakor, dem har jag dock inte testat ännu men har hört mycket bra om dem :)

      Radera